Ahad, 29 Mei 2011

Mutiara Doa

Devil>Doa untuk menghilangkan rasa marah

“ aku berlindung diri dengan Allah dari syaitan yang terkutuk; Ya Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku,dan lepaskanlah aku dari syaitan yang terkutuk.’

Sad smile> Doa ketika menghadapi kesusahan tidur

“ tiada tuhan kecuali hanya Engkau. Maha suci Engkau; Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang menganiaya diri.”

> Doa mohon taubat

“ Wahai Tuhanku, maafkanlah aku kerana sesungguhnya Engkau Tuhan yang Maha Pemaaf dan mempunyai Kemuliaan.”

> Doa ketika mengambil wuduk

“ Tuhanku,ampunilah segala dosaku,luaskanlah (lapangkanlah) rumah tanggaku dan berkatilah untukku rezekiku.”

> Doa apabila masuk rumah

“ Dengan nama Allah kami masuk (kerumah),dengan nama Allah kami keluar ( darinya) dan kepada Allah kami bertawakal.”

> Doa ke masjid

“ Ya Allah,jadikan cahaya di hatiku,cahaya di lidahku,cahaya di pendengaranku,cahaya di penglihatanmu, cahaya dari belakangku, cahaya dari mukaku, cahaya dari atasku dan cahaya dari bawahku,Ya Allah,berilah aku cahaya”

> Doa masuk masjid

“ Aku berlindung kepada Allah Yang Maha Agung, pada wajah-Nya yang tidak ada permulaan-Nya dari syaitan terkutuk. Dengan nama Allah dan semoga selawat dan salam tercurah kepada Rasullah s.a.w. Ya Allah,bukalah pintu rahmat-Mu untukku.”

> Doa keluar dari masjid

“ dengan nama Allah, semoga selawat dn salam terlimpahkan kepada Rasullah. Ya Allah, sesungguhnya aku minta kepada-Mu dengan keutamaan-Mu. Ya Allah, peliharalah aku dari godaan syaitan yang terkutuk.”

Islam of the future

Tiada ulasan: