Rabu, 19 September 2012

BIG BANG - BLUE (LYRIC)



BIG BANG - BLUE


Romanized:

Gyeouri gago bomi chajaojyo urin sideulgo
Geurium soge mami meongdeureotjyo
(i’m singing my blues)
Paran nunmure paran seulpeume gildeullyeojyeo
(i’m singing my blues)
Ddeungureume nallyeobonaen sarang oh oh
Gateun haneul dareun got neowana wiheomhanikka
Neoegeseo ddeonajuneun geoya
Nimiran geuljae jeomhana bigeobhajiman
Naega motna sumneun geoya
Janinhan ibyeoreun sarangui mallo
Geu eoddeon maldo wiro dwel suneun eobtdago
Ama nae insaengui majimak mello
Magi naeryeo-oneyo ije
Tae-eonaseo neol mannago jugeul mankeum saranghago
Parake muldeureo sirin nae maeum
Nuneul gamado neol neukkil su eobtjanha
Gyeouri gago bomi chajaojyo urin sideulgo
Geurium soge mami meongdeureotjyo
(i’m singing my blues)
Paran nunmure paran seulpeume gildeullyeojyeo
(i’m singing my blues)
Ddeungureume nallyeobonaen sarang oh oh
Simjangi meojeun geot man gata jeonjaengi ggeutnago
Geu gose eoreo buteun neowana
Nae meorissok saegyeojin trauma i nunmul mareumyeon
Chokchokhi gieokhari nae sarang
Gweropjido oeropjido anha haengbogeun da honjatmal
Geu isange bokjaphan geon mot chama
Daesurobji amureojido anha
Byeolsueobtneun banghwang saramdeureun watda ganda
Tae-eonaseo neol mannago jugeul mankeum saranghago
Parake muldeureo sirin nae maeum
Neoneun ddeonado nan geudaero itjanha
Gyeouri gago bomi chajaojyo urin sideulgo
Geurium soge mami meongdeureotjyo
Oneuldo paran jeo dalbicharae-e na hollo
Jami deulgetjyo
Ggumsogeseodo nan geudaereul chaja
Hemaeimyeo i noraereul bulleoyo
(i’m singing my blues)
Paran nunmure paran seulpeume gildeullyeojyeo
(i’m singing my blues)
Ddeungureume nallyeobonaen sarang oh oh
(i’m singing my blues)
Paran nunmure paran seulpeume gildeullyeojyeo
(i’m singing my blues)
Ddeungureume nallyeobonaen sarang oh oh




Isnin, 13 Ogos 2012

Peluang ke dua

assalamualaikum, salam diberi kepada yang muslim,..salam sejahtera kepada non muslim..

setiap manusia punyai kesilapan, begitu juga aku, tidak kiralah kesilapan yang aku buat itu besar atau kecil, tapi kalau diri ini mempunyai sikap untuk berubah, insyhallah akan diberi petunjuk olehNya.
aku sedar kesilapan aku bukan kesilapan yang boleh dimaafkan, tapi aku tahu peluang kedua untuk aku berubah itu ada. tapi kenapa perubahan ku dipandang hina, walaupun aku cuba untuk menjadi yang terbaik tapi masih juga di pandang buruk, ibubapa mana tidak sayang kan anak betul tidak, aku bershukur sekali ibubapa,abang-abang ku serta adik ku masih mahu menerima aku dengan terbuka sekali, tapi bagi saudara mara yang terdekat yang mengetahui kesilapan ku ini masih jua memandang serong kepada aku. kenapa perlu bersikap begitu, padahal diriku mahu berubah menjadi orang yang lebih baik dan layak untuk membantu keluargaku, hina sangat ke diri aku ini, ialah buruk anak orang sahaja yang dinampak buruk anak sendiri tak nampak kan,.
salah ke aku hendak menyambung semula pelajaran ku yang tergantung ini, apa tidak rugi kalau aku berhenti sampai disini padahal aku masih mempunyai satu tahun setengah lagi untuk aku capai cita-cita ku. kenapa perlu kepoh kepada orang luar tentang diri aku? so mudah untuk kau buruk-buruk kan keluarga aku, padahal kamu sendiri tidak sedar kamu telah memburuk kan nama kamu sendiri, aku juga tidak berani berkata sikap kamu yang buruk kepada teman-teman yang mengenalimu, aku tahu mungkin itu dulu kesilapan lalu kamu, tapi mengapa niat kamu begitu dalam kebencian nya,..

doa dan harapan ku ini, agar aku boleh terus berubah menjadi yang terbaik dan ingin membuktikan aku juga mampu seperti orang lain, aku percaya suatu hari nanti kamu akan tersenyum hambar melihat kejayaan ku nanti,..amin..

sekian,

Jumaat, 22 Jun 2012

Kerinduan menulis Blog

Rasanya dah lama aku tak menulis kat blog nie, bukan ape sebenarnya aku tidak berkesempatan untuk mengonline.


Idea untuk menulis memang penuh dengan idea-idea baru tapi tu lah, bila dah muncul idea baru, idea lama dah lupakan, kalau macam nie lah, smpai bila-bila pun penuliasan aku nie tak kan habis,...heheh
Mungin sebab aku sibuk kot, dan kepala aku menjadi sempit untuk menulis semula,..hehhe

Tapi aku akan cuba juga untuk menulis dan memerahkan kepala otak aku nie,
em.,..nanti lau aku senang aku akan masuk kan penuliasan ku sudah hampir siap tu untuk tatapan pembaca semua k,..hehehhe

Kegilaan Artis Korea

Waduh-waduh bagaimana ini!! Hehehe, tetiba je nak speking indon pulak aku ni.
Sebenarnya aku nak cerita sikit ni, pasal artis dari negara lain, bukan indonesia yek kawan-kawan tetapi artis dari negara Korea Selatan ni.




Kalau korang nak tahu pasal negara Korea ni korang boleh tengok kat link nie, http://ms.wikipedia.org/wiki/Korea_Selatan.


Okey, berbalik kepada tajuk kita di atas ni yek, aku rasa dari 100% rakyat malaysia kat negara kita ni, 80% nye adalah peminat artis dari Korea ni.
Kalau tak silap aku tercetusnya kegilaan artis korea ini bermula dari drama Winter Sonata yang dibintangi oleh  Choi Ji-woo and Bae Yong Joon. Sehingga lah cerita korea yang terbaru tahun 2012 ni.


Kenapa kita minat nak tengok cerita korea ni?
Sebabnya korang nak tahu tak,

1- Jalan cerita yang hebat
2- Jalan cerita yang boleh menjatuhkan air mata & senyuman.
3- Debaran & tanda tanya yang selalu dinantikan.
dan yang terakhir sekali..
4- sebab pelakon-pelakon yang dapat menghayati setiap watak dan juga mempunyai wajah yang begitu menarik sekali.


Kenapalah pelakon-pelakon dari Korea tu sungguh tampan dan cantik sekali..hehhe

Okey, bagaimana pulak dengan alunan muzik yang dinyanyikan oleh negara Korea ni, alunan muzik berentak K-POP, selalunya alunan muzik ini di nyanyikan oleh kumpulan anak-anak muda yang mempunyai wajah muka yang sangat hensem dan cute,..hehhe(kalau tak hensem aku pun tak minat) .
Kumpulan yang terdiri dari anak-anak muda ini lah yang membuatkan anak-anak gadis di negara kita ini kegilaan dengan artis korea. Kegeliaan mereka ini sampai sanggup menhabiskan duit untuk membeli lagu-lagu, barang-barang dan menyaksikan konsert artis kegemaran mereka untuk mereka penuhi kehendak perasan mereka itu.

Adakah kegilaan ini dapat dihentikan?

Ini aku sertakan beberapa keping gambar artis dari korea ini ea, korang lihat dan nilai sendirilah kenapa korang meminati mereka ini k,.
BIGBANG

SUPERJUNIOR

WONDERGIRL


Kalau korang nak tengok cerita-cerita korea korang boleh pergi ke sini:-


p/s: sebenarnya aku pun dalam kegilaan kat artis korea ni, terutama sekali kat kumpulan Bigbang nie,..hehehhe