Isnin, 13 Ogos 2012

Peluang ke dua

assalamualaikum, salam diberi kepada yang muslim,..salam sejahtera kepada non muslim..

setiap manusia punyai kesilapan, begitu juga aku, tidak kiralah kesilapan yang aku buat itu besar atau kecil, tapi kalau diri ini mempunyai sikap untuk berubah, insyhallah akan diberi petunjuk olehNya.
aku sedar kesilapan aku bukan kesilapan yang boleh dimaafkan, tapi aku tahu peluang kedua untuk aku berubah itu ada. tapi kenapa perubahan ku dipandang hina, walaupun aku cuba untuk menjadi yang terbaik tapi masih juga di pandang buruk, ibubapa mana tidak sayang kan anak betul tidak, aku bershukur sekali ibubapa,abang-abang ku serta adik ku masih mahu menerima aku dengan terbuka sekali, tapi bagi saudara mara yang terdekat yang mengetahui kesilapan ku ini masih jua memandang serong kepada aku. kenapa perlu bersikap begitu, padahal diriku mahu berubah menjadi orang yang lebih baik dan layak untuk membantu keluargaku, hina sangat ke diri aku ini, ialah buruk anak orang sahaja yang dinampak buruk anak sendiri tak nampak kan,.
salah ke aku hendak menyambung semula pelajaran ku yang tergantung ini, apa tidak rugi kalau aku berhenti sampai disini padahal aku masih mempunyai satu tahun setengah lagi untuk aku capai cita-cita ku. kenapa perlu kepoh kepada orang luar tentang diri aku? so mudah untuk kau buruk-buruk kan keluarga aku, padahal kamu sendiri tidak sedar kamu telah memburuk kan nama kamu sendiri, aku juga tidak berani berkata sikap kamu yang buruk kepada teman-teman yang mengenalimu, aku tahu mungkin itu dulu kesilapan lalu kamu, tapi mengapa niat kamu begitu dalam kebencian nya,..

doa dan harapan ku ini, agar aku boleh terus berubah menjadi yang terbaik dan ingin membuktikan aku juga mampu seperti orang lain, aku percaya suatu hari nanti kamu akan tersenyum hambar melihat kejayaan ku nanti,..amin..

sekian,

Tiada ulasan: